Droner – Service og innsending til DJI

Service droner

Droner

Service eller reparasjon av din DJI-drone må tas direkte med DJI.

DJI ønsker kun å forholde seg til sluttbruker av dronen for å utføre en service eller reparasjon. Dette er også den raske måten å få din drone reparert. Spørsmål om flightlogg, brukernavn og passord hos DJI er viktige årsaker som gjør at Fotocare desverre ikke kan gjøre dette på vegne av brukeren. Nedenfor finner du linker for hvordan du går frem for å ta kontakt eller sende ditt produkt inn til DJI.

Prosedyrer

Under finner du linker og prosedyrer til hvordan du skal legge til rette før du sender inn din drone til DJI. For spørsmål nærmere informasjon og spørsmål om innsending, kan du ta direkte kontakt med DJI sin leverandør på epost her. Ønsker du status etter at du har sendt inn dronen, kan du kontakte DJI support her.

FEILSØKING – sjekk og finn problem

Link til PDF-retningslinjer for sluttbrukere (på engelsk)

DOA (Dead On Arrival) – Garantisaker – Batterier

Hvis du har mottatt den drone etter kjøp og det ikke er mulig å få liv i denne eller at den ikke fungerer slik det skal, er det egne rutiner for å få en ny drone. Dette kalles DOA (Dead on Arrival), og under finner du link til hvordan du skal gå frem for å registrere og sende inn ditt produkt (PS! Den skal ikke tilbake til butikk, men direkte til DJI).

VIKTIG: Du må ta kontakt med DJI innen 14 dager for å kunne innlevere denne som en DOA, etter dette gjelder vanlig service/reparasjonsbetingelser.

Den samme prosedyren skal du også bruke ved følgende situasjoner:

  • Garantisaker (maks 2 år etter kjøp eller aktivering hos DJI)
  • Produkter hvor garanti er utløpt
  • Feil på batterier (mak 1 år etter kjøp eller aktivering hos DJI)

 

FLY-AWAY

I de tilfeller hvor din drone på en eller annen måte har «stukket av» på en uforklarlig måte finnes det en egen prosedyre for kontakt med DJI. FLY-AWAY gjelder KUN 2 år fra kjøp eller aktivering hos DJI.

Slik eksporterer du Flight Record og hurtigbufrede (cashed) videofiler

I de fleste tilfeller med kontakt til DJI er det ønskelig at du tar ut din flyve-logg (Flight Record) samt videofiler knyttet til hendelsene. Nedenfor finner du en link med fremgangsmåte for å ta dette ut fra din kontroller/enhet.

Slik registrerer du et produkt ONLINE hos DJI / Support / Repair

Når du er klar for å registrere produktet hos DJI support bruker du fremgangsmåten slik den fremstår i deres sluttbruker guide som du finner i linken under. Her finnes det også en instruksjonsvideo på Svensk som du også finner link til under.

Print 0g fyll ut og GTS-skjema før innsendig

I forbindelse med registrering av din service-sak vil du få tildelt et CAS nummer før du sender inn din drone til DJI. Dette er DJI sitt servicenummer for din henvendelse, og CAS nummeret skal følge med skjemaet som du finner link til under sammen med informasjon om dronen som du fyller inn i samme skjema. Dette skal følge med i sendingen/pakken til DJI.

Hva skal jeg gjøre hvis garantien nektes og RMA må betales?

Hvis DJI av en eller annen grunn ikke gir garanti. – Som i alle tilfeller uten garanti
Etter å ha mottatt produktet, vil DJI sende deg en mail med tilbudet og en grunn til at garanti ikke gis.
Dette tilbudet inkluderer en PI (Proforma-faktura) med en lenke til en PayPal-betaling og også DJI-bankkontoinformasjonen i tilfelle du vil betale med bankoverføring. (IBAN, SWIFT osv.). Nærmere beskrivelse og detaljert informasjon finner du i linken under.

Hva kan du forvente å betale for en reparasjon uten garanti?

Alle med DJI-kontoer kan logge seg på nettstedet for reparasjonsforespørsel www.dji.com> Support> Online repair request

Her kan du du velge fanen ‘Accessory Price’  i den øverste menylinjen. Denne fanen fører deg til nettstedet for pris på de ulike  reparasjons-komponentene.

Den viser først prisene for DJI-reparasjonstjeneste. Velg deretter din foretrukne valuta – f. ex. EUR og din DJI-modell og en liste over valgte modeller. Prisene i EUR vil dukke opp som standard.

NB: Prisen på reservedeler pluss DJI servicepris vil være den forventede totalprisen ekskl. mva.
NB. Disse reservedelene selges ikke til sluttbrukere hver for seg, men bare belastes i tilfelle reparasjonstjenester hos DJI.

Batterier

Det er mange ulike batterier og forholde seg til, og også batterier må oppdateres og lades riktig for at de skal fungere på best mulig måte. Under finner du linker og prosedyrer som må utføres før batteries reklameres på og ønskes sendt tilbake til DJI for reklamasjon. All dokumentasjon under er på engelsk.

Trenger å løse et DJI-problem i løpet av få minutter?

Noen ganger trenger man kjapp tilbakemelding på et teknisk utfordring i bruken av ditt DJI produkt. Da kan du faktisk ta kontakt direkte med en rådgiver hos DJI via Chat. Under finner du en link som viser deg fremgangsmåten.

Generell teknisk support

For teknisk support (kun for Mavic-serien, Spark, Inspire-serien, Osmo-serien, Phantom 3-serien og Phantom 4-serien) finner du fremgangsmåten i linken under.