Service - Foto.no
DJI - Foto.no AS

Reparasjon - ikke garanti (eks. krasj o.l.)

Instruksjon for reparasjon av DJI produkter som ikke omfattes av garanti, eks. krasj o.l.

  1. Kontakt leverandør på e-post: ff@boston.dk med en detaljert beskrivelse av problemet. Du bør også legge ved bilder eller video av hva som er feil eller problemet.
    1. Viktig: Husk også å legge ved kjøpskvittering/faktura fra butikk/nettbutikk i samme epost som bekrefter hvor du har kjøpt produktet.
  2. Leverandør vil ta kontakt på eposten du sender fra med en første evaluering og forslag til løsning og videre fremdrift.

Garanti - DOA (Dead On Arrivel)

Viktig informasjon! Dette må du sjekke og notere i GTS-skjema før du sender et produkt til DJI i forbindelse med garanti eller DOA (Dead On Arrivel).

NB: DJI vil ikke godkjenne noen form for garanti hvis den eneste årsaken for garantisak er et defekt batteri eller du IKKE har oppgradert til den siste Firmware (FW) versjonen. DJI vil ta betalt for håndtering, og/eller returkostnader. DJI vil også ta betalt for oppgradering av Firmware (FW) hvis siste versjon mangler på innsendingstidspunktet. Har du kun feil på et batteri eller lader, så er det KUN batteriet/laderen som skal sendes inn.

Dette må du sjekke før innsending:

Batteri-test: press ned batteriets PÅ (ON) knapp i 2-4 sekunder.

  • Hvis 1-4 LED lamper lyser = batteriet er ladet 25 – 50 – 75 – 100 %.
  • Hvis INGEN LED lamper lyser og batteriet ikke lader = dødt batteri.
  • Hvis  1-4 LED lamper lyser men batteriet ikke kan lades = defekt batteri eller defekt lader.
  • Hvis alle 4 LED lampene lyser men batteriet viser fallende eller ustabilt Volt-meter under bruk = defekte batteri-celler.

Hardware test: Sjekk ladekabel, USB-kabler, bruk orignale kabler fra DJI, Apple etc, eller prøv med en annen kabel.

Sjekk at USB-kontakter og plugger er fri for støv og skitt etc.

APP – sjekk: Vær sikker på at du har den siste versjonen av DJI sin App; DJI GO innstallert på din enhet.

Prøv å fjerne eller re-installere appen om nødvendig.

Sjekk om din iOS/Android på din enhet er kompatibel med App’en DJI GO(4).

FW – sjekk: Vær helt sikker på at ditt produkt har den siste Firmware (FW) versjonen.

Slik tar du en rask sjekk: Koble ditt produkt til appen DJI GO. På oppstart-skjermen for ditt produkt, trykk MENY-symbolet (‘+’ eller så ser du 3 linjer) i 10 sekunder for å se nåværende Firmware (FW) versjon(er). Fra dette skjermbildet kan du også laste ned, installere og oppgradere til den siste (eller tidligere) versjonen av FW for din enhet. For å nedgradere til en tidligere versjon kan du se hvordan dette gjøres i videoen under.

For droner må både flykroppen, fjernkontrollen og alle batteriene oppgraderes med ny Firmware (FW). Normalt vil Appen DJI GO 4 gi deg beskjed når du må oppgradere noen av FW på enhetene og guide deg igjennom oppgraderings-prosessen. Hvis oppgraderingen feiler, må du prøve igjen eller om nødvendig nedgradere til en tidligere Firmware versjon før du prøver å oppgradere igjen.

Du kan også se de siste Firmware (FW) versjonene på et produkt samt instruksjoner for oppgradering, manualer, dokumenter og kompatibilitet for skjerm-versjoner til iOS/Android på nedlasting-siden til DJI. Gå til: https://www.dji.com/support/product velg ditt produkt og finn det som heter «DOWNLOAD link» på valgte produktside.

Når alle disse sjekkene er gjort, kan du gå til prosessen til høyre for å få tildelt at CAS No fra DJI Service Center.

Instruksjon for garanti-reparasjoner og DOA (Dead On Arrivel) av DJI produkter.

Det aller raskeste for deg er å håndtere dette selv direkte med DJI Service Center. Følger du stegene under til punkt å prikke, vil det ikke være noe problem å håndtere dette selv uten at det går igjennom oss i Foto.no, men er du usikker eller ønsker at vi skal stå for returen, kan du oppsøke vår butikk og ta med deg dronen. Uansett må du utføre steg 1-7 selv, så kan vi hjelpe deg med steg 8.

Følg stegene under for en raskere behandling av din garanti eller DOA-sak:

  1. Last ned DJI GTS-skjema og skriv ut skjemaet
  2. Fyll ut for hånd de 2 siste sidene i dette skjemaet. PS! Det er viktig at du også noterer ned brukernavn og passord på din DJI-konto, slik at DJI kan lese ut loggen fra din konto ved reparasjon eller service.
  3. Finn frem kvittering/faktura fra forhandler du kjøpte DJI produktet fra og skriv ut denne. Har du kjøpt DJI produktet hos oss (Foto.no) kan du hente din faktura for kjøpet her.
  4. Scan alle dokumentene hver for seg eller sammen i en fil
  5. Send ALLE dokumentene til følgende epost-adresse: support.eu@dji.com
  6. Vent på svar fra DJI-support
  7. E-posten som du vil få fra DJI-support vil inneholde et viktig service-nummer som de kaller CAS No. I tillegg vil e-posten inneholde adressen til hvor produktet fra DJI skal sendes.
  8. Nå skal du pakke ned produktet på en sikker og god måte, og helst med originalemballasje hvis mulig. VIKTIG: Du må nå huske å tydelig merke sendingen med det tilsendte CAS No som du fikk på epost jfr. pkt. 7. Hvis ikke dette nr er påført synlig på sendingen, vil DJI avvise sendingen slik at den går i retur til deg og du må utføre alt på nytt.

Hvis du får utfordringer med å sende pakken til DJI, kan du videresende eposten du fikk med CAS No og leveringsadresse fra DJI-support i pkt. 7 til rma@boston.dk hvor du skriver at du ønsker å få tilsendt en fraktetikett for innsendelse til DJI.

Adressen til DJI vil være:

DJI EUROPE B.V.
RMA Department
Daelderweg 21
6361 HK NUTH
NETHERLANDS

Når servicen er utført vil DJI sende deg et reparert eller nytt produkt direkte tilbake til deg.

NB! DJI vil KUN sende epostbekreftelser, spørsmål, sporingsnummer, nytt eller reparert produkter DIREKTE til den personen som står i GTS-skjemaet (pkt. 1) som ble sendt inn sammen med produktet.

For løpende status på din service eller reparasjon etter at DJI har mottatt ditt produkt, kan du følge saken via følgende adresse:

https://repair.dji.com/en/support/RepairTrace

Husk å legge inn ditt CAS No, som du fikk i pkt. 7 ovenfor.

Har du ytterligere spørsmål vedrørende din reparasjon, kan du kontakte DJI Service Center direkte på e-post: support.eu@dji.com. Husk da å legge inn CAS No (se pkt. 7) i emnefeltet i eposten din slik at DJI Service Center kan finne saken din enklere og raskere når dere skal kommunisere.

OBS! I de aller fleste tilfellene blir korrespondansen skje på Engelsk språk.